Je mi 18 let a mezi mé zájmi patří: Ciklistika,F1,Počítače,Letadla, politika, psicholigie ( ne odborně, ale jako spíš celek ).
Mam rád zvířata a lidičky keří mě nezradili a vůbec všechny kamarády. Nejpřednější věc v životě je láska, kdo nemé peníze je chudý, kdo nemá lásku je nejchudší na světě.
Povahou jsem Optimista, který ač to nejde dohromady má v sobě taky realizmus, kdo mě nepoznal osobně tak si nemůže dělat obrázek kdo jsem, pač na to nevipadám jsem dost velkej kliďas a pohodář.
Jinak vše ostatní se tu bude zobrazovat dále
Studuji obor PODNIKÁNÍ v Praze na Proseku
Vojtecky@seznam.cz
 

Záhlaví stránek

 
 

SOR City NB 18

SOR City NB 18

 

Tento autobus na mě působí již od samého počátku velice přívětivě. Jedná se o nejnovější model autobusu v MHD Praha ( 2011 ) a je potřeba ho pečlivě proklepnout.

Při příjezdu je ticho, motor není příliš hlučný, dveře otvíráme tlačítkem umístěným vprostřed dvou křídel. Po rozsvícení okolí tlačítka chvíli počkáme na odblokování dveří řidičem. Toto je výhoda především v zimě, protože se otevřou pouze dveře, na které je žádost, takže neutíká zbytečně teplo, které zajišťuje nezávislé dieselové topení o výkonu 35kW. Podvozek se může naklonit díky vzduchovému pérování a tím usnadnit nástup invalidnímu cestujícímu, samozřejmostí je nájezdová plošina, kterou řidič na přání přijde vyklopit. Zároveň se jedná o první autobus v Praze, který má 5 párů dveří, jejž lze pouze pochválit, jejich rozmístění je velice příjemné a usnadňuje nástup a výstup i ve velmi naplněném voze.

Velké množství sedaček ( 44 ) a spousty místa uvnitř, to je další z plusů tohoto vozu. Designéři na sebe můžou být pyšní. Povedlo se jim mistrovské dílo interiéru. Prostor, pohodlí a praktičnost, to se dnes vidí málokdy. Stát může 117 lidí a to už je velké číslo. Autobus tedy může svou konstrukční rychlostí 80km/h přepravit až 161 lidí z bodu A do bodu B. Výstup je obdobný jako nástup, slouží nám opět tlačítka na dveřích. Vychytávkou je, že zastávka na znamení se ohlašuje stiskem tohoto tlačítka stejně, jako tlačítkem STOP a funguje to i obráceně. Po stisknutí tlačítka STOP se aktivují nejbližší dveře, takže nemusíte mačkat tlačítko na dveřích. Považuji to za jednu z největších vychytávek tohoto modelu a doufám, že se tím bude pokračovat i v budoucnu.

Z pohledu cestujícího mohu vyčíst pouze grafickou vizualizaci zastávek. Je to něco, co celkový dojem z autobusu kazí. Momentálně se to snaží vyřešit ( alespoň v Praze ) změnou grafiky, což přináší velké a znatelné zlepšení. Ale stále přetrvává problém číslo 1. Poměrně moc se to celé „ seká "  při přechodu zastávek, takový trhavý pohyb, který by jsem určitě v 21.století nečekal. Nový vzhled se už tolik neseká, ale stále je tam vidět, že to není ono. Podle mě, je chyba mít v autobuse dva paralelní počítače a svoje obrazovky. Problém by vyřešil jeden, výkonnější počítač a dvě sériově zapojené obrazovky, myslím si, že by to bylo i levnější.

Jako cestující si málokdo všimne, že SOR nezapomíná ani na řidiče. Klimatizace, ABS a ECAS jsou v Praze samozřejmostí a parkovací kamera vzadu má jistě také svou cenu. V případě potřeby jsou ve voze rozmístěny po stropě malé kamery, takže řidič má přehled co se kde děje na svém panelu za volantem, stejně tak i v nebezpečí záznam toho, co se stalo a snazší obvinění pachatele.

Jako celek autobus hodnotím, že splňuje to, co od autobusu v městské hromadné dopravě čekám. Od pohodlných sedaček, až po příjemné osvětlení interiéru v noci nebo osvětlení exteriéru pro maximální bezpečnost. Nebýt chybné grafiky informačního panelu, asi by mé hodnocení bylo o něco vyšší, nicméně je to veliká chyba, na které by se mělo zapracovat.

+

-

Design

Vada informačního panelu

Tichý chod

Cena ( cca 6 800 000 / 272 000€ )

Pohodlí

 

Emisní norma EURO 5

 

Kapacita

 

Iris bus ( nízkopodlažní )

 

Rozmístění dveří

 

Rozmístění označovače jízdenek

 

 

Hodnocení:

88%                                                  

 

Parametry:

·         Palivo - Diesel

·         Motor -  Iveco T8 s výkonem 243kW

·         Emise - Splňující normu EURO 5

·         Převodovka - Automatická ECOmat 6+1 ( 6 stupňů vpřed + jeden vzad )

·         Výška / šířka / délka -  2,9m / 2,55m / 18,75m

·         Kloubový autobus ( harmonika )

 

 
Prohlášení o Cookies |
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one